Az autósok és a szakemberek javaslatait szem előtt tartva elképzelhető, hogy a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium módosítani fogja a KRESZ szabályokat több ponton is. Tervek szerint az alábbi ötletek merültek fel, a változásokra vonatkozóan.
Visszaszámláló lámpák bevezetése: amikor is a zöld és a piros jelzésben, sőt a kiegészítő lámpák esetében is egyaránt egy számláló mutatja a lámpa váltásáig még fennmaradó időt. Amennyiben a módosítási tervezet elfogadásra kerül, akkor a vonatkozó jogszabályban a változásokkal egységes alakban jelennek majd meg a közúti jelzések új formái. A változtatásoknál mindenképp figyelembe veszik a jogszabály alakítása során a lakosság körében végzett felmérések eredményeit is.
A helyi forgalmú teherautókra vonatkozó szabályok a tervezet alapján némileg lazábbá válhatnak, köszönhetően az E-útdíj bevezetése kapcsán tapasztaltaknak. Az útdíj megjelenésével egy időben ugyanis életbe lépett az a rendelet, mely szerint az alsóbbrendű utakon meg lett tiltva a 7,5 tonna összsúlyt meghaladó tehergépjárművek átmenő forgalma. A tapasztalatok viszont arra engedtek következtetni, hogy elenyészően kicsi az egyes térségek vonatkozásában az átterelődés mértéke fizetőssé vált útszakaszokról az ingyenesen használható mellékutakra. A jogszabályi módosítás e miatt az egyes térségek helyi kereskedelmének és gazdaságának élénkítése miatt megyéken belüli a célforgalommal igyekszik a korlátozás enyhítését elérni. Többnyire 12 tonnára növekszik az átlag súlyhatár, így kedvezményezetté válhatnak tulajdonképpen a kéttengelyes gépjárművek teljes körűen. A módosításban sokkal inkább körülhatárolásra kerül a tilalom, ezzel pedig az arra illetékes szervezetek a mostaninál sokkal hatékonyabban láthatják el a feladatokat az ellenőrzéseik során.
A Vészvillogós torlódásjelző bevezetésének igen nagy előnye lehetne, hogy a gyorsforgalmi utak esetében a torlódáshoz közeledő autós irányjelzőjének kötelező használatával a mögötte, közelében haladókat figyelmeztetni tudná arra, hogy lassítsanak, így nagymértékben elkerülhetők és megelőzhetők elehetnének a ráfutásos balesetek. Külföldi országokban már régóta alkalmazzák ezt a megoldást, sőt úgy működik a rendszer, hogy amikor az autó vészfékezést hajt végre, a vészvillogója automatikusan aktiválódik és jelez.
A mögöttünk lévő közel negyven év alatt harmincnál is több ízben történt változás a KRESZ szabályait illetően, ezért van az, hogy a közúti jelzések stílusai között igen nagy eltérések is tapasztalhatók. Minden esetre az biztos, hogy a rendelet módosítása esetén is a tanuló vezetők, mindig a hatályban lévő KRESZ-ben ismertetett és rögzített táblák képeivel ismerkednek meg és tanulják meg azokat úgy, ahogy a valóságban az utakon találkozhatnak ezekkel. A rendelet megenged pár eltérést a jogszabályban lefektetettek tekintetében, mint példának okáért kimondhatja a rendelkezés, hogy városképi szempontok miatt a helyi közösségi közlekedési megállóhelyeket, vagy akár taxi állomást olyan egyedileg megalkotott táblákkal szabad jelölni, de csak úgy, hogy azok semmiképp ne lehessenek más közúti jelzőtáblákkal összetéveszthetők.
A motorkerékpárosok védelmére is vannak ötletek a KRESZ módosítását illetően, például a nappali menetfény szabályszerű használatának bevezetése, ami a személyautók esetében már igen hosszú ideje működő dolog. A használat engedélyezése azért indokolt, mert a motor 5-6 cm-es átmérőnyi pozíciófénye nem vakítja el a körülötte közlekedőket, azonban messziről időben és jól észlelhető, a motor elektronikus rendszerét pedig alig terheli meg.
Amennyiben valóban még az idén megváltozhatnak a KRESZ szabályai, még az is felvetődött, hogy egyházi létesítmények jelzésére külön tábla kerüljön bevezetésre. Az uniós országok között már több helyen régi gyakorlat ennek a jelzésnek az alkalmazása, amely olyan módon nyújt tájékoztatást az úton közlekedőknek, hogy akár felirattal, akár a vallási épületnek, közösségnek a név szerinti feltüntetésével, de még a szertartások idejének megjelölésével is felhívhatja a tábla közelében, környékén lévő egyházi intézményekre a figyelmet. Ez igen kiváló újítás lehetne főként a turistáknak, de persze azoknak a hazai kirándulóknak, érdeklődőknek is, akik az adott környéket kevésbé ismerik.
A fenti módosítási tervezet a kormányzat honlapján megtalálható rendelettervezetek között megtalálható, várva a társadalmi véleménynyilvánításokat. A módosítások, tervezetek elfogadására maximum két hónap alatt sor kerülhet, majd a döntést követően a KRESZ megváltozott szabályai a kihirdetés utáni következő napon életbe is léphetnek.